In principe kan HDMI 1.4a wel tot 4k2k resoluties gaan en gaan de meeste in en uitgangen van YPbPr (de analoge variant welke je normaliter tegenkomt op apparatuur volgens mij) maar tot 1080i/720p.

Ik heb echter mijn HD-decoder met een YPbPr kabeltje aangesloten en zie weinig of geen verschil met HDMI. Let wel een HD-decoder gaat ook alleen maar tot 1080i/720p.

4k2k betekent dat je dus rond de 4000x2000 pixels uitkomt, afhankelijk van het formaat.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bij een Blu-ray speler zou ik wel altijd voor HDMI gaan, als je een Full-HD scherm hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt voor je antwoord, mijn tv blijkt indd alleen over YPbPr te beschikken. nou is het geval dat ik een nieuwe tv wil waarom een bluray en wd live hub mediaspeler kunnen, dezelfde tv die ik nu heb maar dan 27 ipv 22 inch. is voor de mediaspeler ( de beste bestanden zijn mp4 BRrips van 2 GB) YPbPr het beeld even goed in vergelijking met hdmi? 27 inch tv's die full hd zijn en redelijk betaalbaar zijn nl zeldzaam. de 27 inch die ik op het ook heb is 260 euro en heeft 1 hdmi http://www.beslist.nl/computers/d0000695752/Samsung_SyncMaster_P2770HD_%28_LS27EMDKU_%29_LCD-scherm.html de eerst volgende met 2 x hdmi is 100 euro duurder en heeft edge lit, dat edge lit is wellicht een nadeel, liever full led. http://www.beslist.nl/elektronica/d0000252250/z5KVo5yZo6RenpySlaSe/Samsung_UE27D5000.html tips? een full led, 27 inch, 100hz, full hd met digitenne kaarthouder zou eigenlijk ideaal zijn voor niet heel veel meer dan 400 euro. maar full led begint pas een beetje bij 32 inch.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn tip, neem een tv met zoveel mogelijk aansluitingen, gerommel met HDMI-kastjes/omstekkeren als je een nieuw apparaat hebt aangeschaft is niks. De eerste link is van een monitor/tv combi deze hebben meestal niet de beste beeldbewerking, relatief zwak signaal zoals dat van digitenne zal dan niet altijd een goed resultaat geven. Tja en met wensen die jij hebt en dat budget zal je altijd concessies moeten doen, dat is niet erg zolang je ze maar de goede keuzes neemt. Full-HD onder de 37 inch is niet echt belangrijk, bij 27 inch dus al bedenkelijk, behalve bij de eerste link als je hem ook echt als monitor gaat gebruiken. Ik ben zelf een filmliefhebber en dan vind ik 24p eigenlijk het belangrijkste, ook een zo'n groot mogelijk scherm, bioscoopfilms zijn namelijk vaak in 2.39:1 (foutief ook wel 21:9 genoemd) wat er voor zorgt dat je weinig overhoudt in de hoogte, zelfs op als ik een film op mijn 42" inch kijk zou ik wel een 50" willen.